Friday, July 31, 2009

Jahannam UMNO ! Kasar ?

http://episodeperjuangan.blogspot.com/2009/07/jahannam-umno-kasar.html

1. Islam agama rahmah . Berkembang dan berdaulat dengan ketinggian akhlak dan nilai keperibadian tinggi para pejuangnya . Membawa kebenaran tanpa gentar , meredah ranjau tanpa gusar dan mendepani musuh tanpa risau .

2. Namun pejuang Islam sering menjadi mangsa musuh yang bukan sahaja tidak tahu masa dan waktu untuk menyerang bahkan tidak pernah mengenal mangsa untuk dibelasah .

3. Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz sebagai contoh adalah antara pejuang Islam tanahair yang sering dibelasah oleh UMNO dan BN . Bermula beliau sebagai Pesuruhjaya biasa memimpin PAS Kelantan sehinggalah beliau kini 19 tahun menjadi Pesuruhjaya merangkap Menteri Besar .

4. Reputasinya tidak sudah - sudah diperlekeh dan dipersenda oleh musuh . Kepimpinannya dipersenda dan keperibadiannya dipertikai . Kerajaannya ditekan dan dianiaya . Lebih malang keluarganya juga dizalimi . Anak kesayangannya dipenjara selama 6 tahun untuk memberi tekanan psikologi kepadanya .

5. Usahlah saya lakarkan betapa derita dan sengsaranya Tuan Guru menempuh perjalanan sebagai seorang pejuang demi memartabatkan Islam di atas tanahair ini . Ia diuji dari awal hingga ke penghujung jalan .

6. Sepanjang tempoh itu , Tuan Guru Nik Abdul Aziz mampu bertahan dan menyerap segala tekanan yang dibebankan ke atasnya . Ia mampu menyimpan segala rekod kedukaan bersama garis wajah yang semakin menampakkan usia . Namun jiwanya kental , fikirannya beraqal dan hatinya cekal . Ini membuatkan musuh seperti kehilangan aqal , bagaimana lagi mahu menjatuhkan reputasi beliau sekurang - kurangnya mempalit lumpur diwajah bersihnya.

7. Sesekali Tuan Guru berpeluang membalas serangan yang dihalakan kepadanya bertubi arus . Sesekali dibalas dan dikilas , kelihatan UMNO dan BN mengelumpur kesakitan tidak terperi lantaran bisa serangan biarpun hanya sesekali . Terkini Tuan Guru melepaskan seni "flying kick"nya yang disebut sebagai "jahannam" dan tepat mengenai sasaran .

8. UMNO dan BN jelas merasai bisa yang mula menjalar akibat flying kick tersebut . Lalu mereka mengerahkan seluruh tenaga yang masih bersisa untuk menyerang balas tanpa berkira dan berlengah . saya senyum sendiri , rupanya masih berbisa tendangan Tuan Guru biarpun tenaga dan kudrat kian dimamah usia .

9. Mulanya umum menganggap Tuan Guru Nik Abdul Aziz tidak wajar memberi tendangan itu . Sebagai Tok Guru mestilah bersopan . Ulama' kerajaan seperti Harussani tentu tidak pernah merasai penderitaan teruk sebagaimana yang dialami oleh Tuan Guru . Justeru itu mereka tidak boleh menerima kenyataan Tuan Guru sanggup berkata demikian . Benar ! siapa yang tidak pernah dizalimi adalah tidak dibenarkan berkata kesat dan kasar . Kerana tiada sebab untuk berbuat demikian . Berbeza mereka yang dizalimi . Firman Allah swt :

لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا


Allah swt sememangnya tidak suka perkataan yang buruk dilafazkan secara jelas kecuali mereka yang dizalimi dan adalah Allah swt Tuhan Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui .


10. Tuan Guru seorang yang dizalimi . Seluruh media UMNO dan BN sejak dulu menyerang beliau , sementara beliau tidak mempunyai media secukupnya untuk menjawab . Kerajaan pusat tekan dan tindas kerajaan pimpinannya sedang beliau tidak mampu untuk menindas kerajaan pusat . UMNO penjarakan anaknya selama 6 tahun tanpa pernah dibuktikan sebarang kesalahan di mahkamah , sedang beliau tidak mampu untuk memenjarakan anak - anak pimpinan UMNO biarpun untuk 6 minit . Maka apa yang mampu Tuan Guru kata ialah Jahannam UMNO !

7 comments:

Anonymous said...

xbaek nye title entry...;(

Amin Baek said...

blog nasaruddin..aku ikot.aku salu baca.penah merespon..tp dia tak penah merespon pd komen2 reader..huh..

aku tak rasa BN UMNO yg attack nik aziz..tp fanatik2 politik tu sendri..

apa pandgn anda terhadap UMNO sesat?kafir dan spt ayah pin??

aku pn masih mencari2 kesahihan nye

any idea??

apa da jadi di selangor ye??kerajaan BN dmaki rasuah2 tak sudah2..tp tak smpi 2 tahun pgg jawtn ,da dlanda masalh rasuah juga??tngu je pnyelesain dari sprm..(jgn jadi kes teoh tanak caya sprm)

ronnie liu da kata beer bukn arak..n suro arak yg drampas dipulang smula..ble kita org islam nk bangkit??kenyaataan ronnie liu yg mengelirukn dan memenangkn org cina??ble kita org islam nk bangkit..

ayuh2 pada sesiapa yg mengatakan diri nya seorg pjuang,bjuang la menghentikan tarian pakatan mu di selangor..

kompem ada hentam aku balik pasni faidhah..haha..blog hang kn ramai visitor dari pihak lg satu..hahahah

Izz Amri said...

mungkin btol kate2 aminbaek.. dan mungkin ad silapnye jugak.. but the point is, when emotions take into account, everything will become tussles..renung2kan..slmt beramal :)

Amin Baek said...

tu a..mende takde kaitan pn aku masuk skali..ish3..hahaha

faidhah Hassan said...

rencam nampaknya pemikiran cik amin
good2..kita mmg memrlukan org yg berlainan pemikiran supaya ia lebih seimbang dan ada yg menolak dan ad yg menyokong
tp kita jgn terkongkong

yg mana baik jadikan teladan yg x baik kita jadikan sempadan
tp jgn jd aminbaek..haha
gurau je min

Amin Baek said...

haha...aminbaek ensem kot..hahahha

jgn bia pmikiran terkongkong,..

bukalah minda..

klu kita nk membaca

jgn baca dr sblh pihak jek..

byk kes aku tgk,baca harakahdaily jek,atau bharian jek..

bukalah minda,baca sume source yg ada..kita analisis sndri..

takperlu a boikot2 kn..

ko kt mlaka ke faidhah??

shinpad said...

we live with emotions...