Monday, July 20, 2009

cuti berakhir..Semester BARU membuka tirai


pintu gerbang SHAH PEKAN terchenta..

ulu sepat terBAEK

pimpinan baru..kombinasi terbaik!

rumah baru d Melaka (kami darah Hang Jebat)

Maha Suci Allah Taala dgn sifat2 kesempurnaanNya
memperjalankan takdir manusia dengan penuh hikmah dan sebab musababnya

Selawat dan Salam kpd Junjungan Besar , Nabi Muhammad saw
kekuatan yg dpt d rasai oleh umatnya d mana2

Alhamdulillah..kembali menulis selepas 1 sem menyepi
kekangan masa yg mat terasa..kerja yg xpernah sudah..mohon pada Allah Taala supaya ia jd hujah d akhirat nanti

Cuti Semester Jan09..
dua perkataan mudah..seronok, BEST!

1) Rumah baru d Taman Rambia Utama, MELAKA
rezeki Allah taala beri pada keluarga saya utk bli rumah dekat2 dgn kampung d melaka
bunglo d taman perumahan
rumah nya besar selesa
tanahnya luas
saya jadi org kuat membersihkan rumah 2..mesin rumput, racun rumput, angkat barang, bli perabot baru
BEST2!

2) Muktamar PAS ke55
muktamar kali ni menarik sebab adanya pertandingan jawatan
alhamdulillah..pimpinan baru yg mantap telah terpilih
dpt juga sy hadir ke muktamar ni walaupun pd hari terakhir
2 perkataan utk muktamar
hebat, DASYAT!

3) OBS
ni paling cool..
mengajar saya byk benda
kerjasama, setia kawan, liberal, rukhsah dlm ibadah, kewajipan dakwah dlm keadaan 'real case'
2 perkataan utk obs: best, cool

4) kembali ke SHAH PEKAN
perjalanan yg x d rancang..sabtu gerak ahad balik semula ke klang
mmg penat tapi memamg berbaloi
pejumpaan 2 jam lps subuh bersama adik2 BADAR mmg betol2 menaik kn semangat sya utk terus berbakti utk sekolah
maga BADAR terus hidup d SHAH utk menghidupkan 'IKLIM DEENI' d sana

4) RESULT exam
kegirangan dlm cuti ni terbantut sket sbb result yg teruk setakat ni
tp jgn mudah putus asa..
setelah kamua siap mengerjakan sesuatu, maka teruskan dengan pkerjaan yg lain: kira2 maksud ayat ke7 surah al-insyirah

Moga Semester baru ni membuka lembaran baru dlm akademik saya terutamanya
dan tidak sesekali membuatkan saya melemahkan saya dlm gerak kerja dakwah
moga Allah Taala membantu

4 comments:

aya hidayah said...

wah..ulu sepat jgk?=)

Unknown said...

All the best!

sap said...

taman rumbia??
dekat r ngan umah aku
:D

faidhah Hassan said...

eh..bukan taman rumbia
Taman Rambai daa