Wednesday, October 8, 2008

SeLamAt HarI LaHir..=)

kami berempat..aku amek gamba

mamat dan lukman(atas) mamat bersama kek 'biru' nya (bawah
hamzah x sabar2 nk makan kek..hehe


ucapan ini ditujukan khas kepada roomateku
Muhammad Bin Harih aka adik amin
genap umurnya 19tahun pada 8oktober 2008

semangat gile aku nk seleb
mgkn bonding yg tercipta antara kami slps 2 sem usrah bersama
walaupun sambutannya agak lewat iaitu pd 12mlm 9okt
tapi aku dh mula susun sejak seawal pagi
mari kita ikuti kisah besday mamat..hehe

Lab SP aku abis awal dr kebiassan
ada plak org jual barang computer kat dpn pocket D
aku beli la pendrive baru sbb slalu sgt pendrive aku hilang
harap yg ni x ilang2..amin
tiba2...
aku terlihat usb hub
teringat aku akan mamat yg dh lame mengidam nk usb hub ni
aku pn bli kn la utk die as hadiah besday
x mhal pn

balik2 bilik tgk mamat pn ada
aku terasa lapar
aku adukan kelaparan aku pada mamat
kami pun mula berckp ttg magi cup tomyam yg di beli masa join TOI RD lepas
mmg cool
tanpa fikir panjang aku trus ajak mamat makan magi tu stelah disimpan sekian lama
masak air jap sementara solat dhuha
lps solat ape lagi
air panas dicurah perlahan2 dlm cup magi td
fuh..rasanya nikmat yg amat
lebih2 lagi makan secawan sesudu segarpu dgn mamat
mmg bes gile!

sambung pula dikala petang jam3
aku nk ajak sahabatku lukman utk usya2 kek kat tmn maju
tido le plak
aku ajak hamzah
die trus siap2..
viva dipandu laju ke tmn maju
sbb nk cepat ad hal lain lps tu
usya punye usya dapat la kek sebijik

blk semula ke utp pergi ke bebrapa clas lagi
hbs clas replacement SP
ad kedengaran hamzah ajak ke pasar malam le plak
layan...soalt asar kat msjid dlu
viva dipandu laju lagi
soping la sket2..abes gak dlm rm5
lari bajet aku semalam kat psr mlm..hehe

pada belah malamnya
aku dh sms dh sume sahabat2 usrah aku yg lain utk sleb besday mamat
tapi rmai yg ad hal yg lebih tinggi aulawiyatnya
dari bilik gerakan Rakan Masjid atas meeting pertama Jabatan Bendahari RM
aku cpt2 blk bilik nk raikan hari jadi roomate aku ni

kami hanya bertiga..x campur mamat
ingat nk buat suprise la konon2
dh tido le plak kwn aku ni
ah x kire
kami kejut bukan main lagi soh die bgn ptg kek

menunye ringkas
kek+air sarsi sejuk
sempoi..
tp bg aku amat bermakna
walaupun kami berempat je, ukhwahnya dpt rasa disitu



lps dh x larat nk mkn, kami berbincang ttg masalah umat
huh!
kaw2 nye bincang..haha

kepada sahabatku Muhammad:
selamat hari lahir
maaf zahir batin
moga jadi lebih matang dan perform lps ni
selamat maju jaya
ikhlas dari sahabatmu faidhah Hassan

=)

turut duicapkan selamat hari lahir utk sahabat sahabiah yg besday nye sekitar minggu ini

5 comments:

Siti Rogayah Bahari said...

hehe..
slmt hari lahir utk adik tu..
tahniah ya berjaya ada blog sendiri..=)

nnt akak link kan ek..
iA..

..bintubahariyah..

Mudzil said...

slamat datang ke dunia bloggers. :)

Unknown said...

selamat hari lahir utk muhammad. moga dgn btambahnya umur; btambah jg ketaatn pdN.

fyi, bday kak ina czarina (mantan masulah LACAD, may03)pun on 8/10 gak.

waSsalam

aya hidayah said...

megi x bek utk kesihatan~~~....ngeeeee~~~~ (^________^)

MuhaMmaD said...

Alhamdulillah, lain betul rasenye menyambut besday bersama shbat2 seperjuangan..nikmat ukhuwah bertambah manis sehingga menjilat jari..syukran pd faidhah terutamanya n shbt2 sekalian termasuk kak rogayah n anis..hanya Allah s.w.t sebaik2 pemberi balasan. \(",)/