Tuesday, October 14, 2008

Jabatan Bendahari Rakan Masjid

"kita hanya penyambung mata2 rantai perjuanagn"
itulah yg aku ucapkan kepada bendahari2 lajnah Rakan Masjid pada pertemuaan pertama kami
menjadikan contoh prosedur kewangan dan lain2 yag bukan aku mulakan
tetapi hanya menyusun semula prosedur2 tersebut

Maha Suci Tuhan yang menyusun baik segala urusan hamba2Nya
selawat dan salam kpd Junjunagn besar yang Tercinta
Muhammad s.a.w
kerena hidup ini utk Islam dan masa ku utk jamaah

ni kra dah lambat utk aku post ttg peristiwa bersejarah ni
sepanjang pengetahuan aku ni la kali pertama bendahari2 Rakan Masjid dikumpulkan dlm 1 jabatan yg khas
kami bertemu pada rabu 8 oktober 2008 9.30pm di Bilik Gerakan RM
jabatan ni diberi nama Jabatan Bendahari Rakan Masjid
cetusan idea dr mantan Presiden sesi 07/08
akhi Amir Fadhli Razali yg byk membantu aku mengenal gerak kerja Islam

utk pertemuan pertama ada 2 part yg penting
part 1: pengenalan kpd RM dan juga JBRM
part 2: pembentangan prosedur kewanagn, prosedur pinjaman aset dan juga pengenalan kepada borang2 yg berkaitan

semua ahli memberi respon yg baik
baik muslimin baik muslimat
puas aku nk jwb soalan2 diorang
rata2 mereka muka2 baru dlm RM
aku dapat rasakan mereka2 inilah yg insya Allah akan meneruskan apa yg diperjuangkan Rakan Masjid
xlain x bukan Islam tu sendiri

semoga sedikit usaha ni Allah pandang sebagau ibadah yg dapat m'bantu aku bertemuNya kelak
amin2 ya Rabb!
ikhlaskan hati ini
teguhkan aku di jalanMu..

No comments: