Tuesday, August 4, 2009

Konsert Antara Dunia ~gamis


Tuan Guru Nik Aziz hadir merasmikan konsert

bersama Din Paiman dan Zainul

persembahan penutup dr semua kumpulan

Maha Suci Allah Taala yg menciptakan Islam sbg agama dan cara hidup yg sempurna sesuai dgn sifat manusia
Selawat dan Salam kpd Junjungan Mulia Nabi Muhammad saw yg mengajarkan Islam kpd kita bkn hanya sekadar sembahyang, puasa, haji dan nikah kahwin


Dah lama saya teringin ke konsert PeterPan. Dah lama saya teringin nk ke konsert Hujan..
Merasai kehangatan suasana, menyanyi bersama2 artis, melompat dan terkinja2 bersama audience yg datang
Alhamdulillah..Allah taala gagalkan semua rancangan saya

Allahamdulillah x putus2..bila Allah Taala takdirkan saya pergi ke Konsert Antara Dunia
konsert NASYID anjuran gamis. Tahniah buat gamis kerana mampu mengajurkan event yg sehebat ini. konsert ni d adakn pad Sabtu lepas d Stadium Melawati Shah Alam

Saya dapat rasai apa yg saya nk rasai..
Saya dapat menyanyi bersama2 artis dr bawah
Saya dapat merasakan kehangatan dari semua penonton
saya juga dapat melompat sorai bersama kroni2 yg lain
yg lebih manis, saya dapat menangis menghayati bibit2 lirik nasyid dan syair yg didendangkan bersama sahabat2 yg lain
mmg cool

Konsert ni menampilkan 'otai2' band nasyid Malaysia dan Indonesia
Raihan: walaupun kelibat Nazrey Johani sudah tiada, tapi Raihan tetap tampil dgn aura nya yg tersendiri yg cukup2 hebat
Hijjaz: Suara Sdr Munif Ahmad mmg unik..sedap habis. tambahan plak dgn delagat ahli2nya yg lain yg selalu berjenaka
Rabbani: penganjur bersama utk konsert ini..Suara Ust Asri memang lantang..sedap! ahlinya yg ramai menjadikan gaya mereka sepadu bila d lakukan bersma2
Soutul Harakah: kumpulan nasyid dari Indonesia. walupun sudah berusia tapi Semangat JIHAD dlm diri mereka dapat dirasai oleh semua penonton..hingga kami anak2 muda melompat bersemanagt mendengar lagu2 mereka

Dah lama sy nk datang ke konsert ni..dh d plan sejak cuti sem lps lagi.
kebetulan cuti H1N1 ni..xsaya lepaskan peluang ni
Tujuan asal sy pergi ke konsert ni adlah utk tgk bagaimana Gamis mengendalikan konsert
kot2 ada benda yg saya boleh bawa dan aplikasi dalam event2 RM selepas ni
terutama Heart 4 Islam dan Kembara Sufi yg Insya Allah akan d adakan semester Jan010 nnti
Subhanallah..saya dapat lebih dr ap yg sy nak
berkoyan2 benda baru yg saya nampak..

Konsert ini mmg betol2 konsert..
bkn sekadar Nasyid, sajak, pentomin, teater, pantun
semua ini menceriakan suasana
Membayangkan ianya terjadi di UTP...
Cooming soon insya Allah

2 comments:

Amin Baek said...

ramai datang??
aku br dgr mende ni td..haha
kurg promotion ke??huhu

patot perbykkn event cmni kn..
bia bsaing ngan rncgn realiti yg len..

bt a kt UTP..satu event invite ramai2 artis nasyid..fuh gempak2..jgn lupa panggil aku skali..leh aku wt show..haha..poyo jap

wow..soutul harakah pn datg??subhanallah..

nifi a.k.a beliamuda said...

takde promo? erm.. cm takde je kan.. tapi ade je aku dengar... tapi takleh gi la..

ko ada dengar Tok Guru berpantun ke?